H ανακοίνωση του ΕΕΑ για τη διασύνδεση των ταμειακών και το σχόλιο της ομάδας i-spirit | i-spirit
Support 2103009907

H ανακοίνωση του ΕΕΑ για τη διασύνδεση των ταμειακών και το σχόλιο της ομάδας i-spirit

Όσον αφορά την ανακοίνωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών έχω να καταθέσω τη παρακάτω άποψη:

1. Πιλοτική λειτουργία από την 5/11/2013

Η πιλοτική λειτουργία αφορά σε προγράμματα και φορολογικούς μηχανισμούς όχι σε ταμειακές έως σήμερα. Λειτουργεί όντως από την 5/11/2013. Αυτό σημαίνει ότι τα προγράμματα όπως και το i-spirit αλλά και οι φορολογικοί μηχανισμοί, είναι έτοιμα ενώ για τις ταμειακές μηχανές θα υπάρξει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για τη προσαρμογή. Τα προγράμματα βοηθούν στο κλάδο παροχής υπηρεσίας περισσότερο - (γιατρούς - δικηγόρους - εκπαιδευτήρια κοκ), ενώ οι ταμειακές στα καταστήματα λιανικής (Ρούχα - εστιατόρια κοκ).
Εδώ να ελπίσουμε ότι θα βγει κάτι οριστικό γιατί και οι εταιρείες που αναπτύσσουν λογισμικό αλλά και οι κατασκευαστές με τους φορολογικούς μηχανισμούς - ταμειακές είναι σε συνεχόμενες επενδύσεις από το 2006, με αποτέλεσμα να είναι όλες πια προβληματικές εταιρείες. Επίσης το κράτος δεν θα πρέπει να επιβαρύνει κανέναν επιχειρηματία με κόστος. Η λύση είναι να τα περάσει μέσα από ΕΣΠΑ με ένα πλαφόν όπως πέρασε και τα tablets.
2. Προσαρμογή
Για τη προσαρμογή δεν το βλέπουμε πριν την 1/1/2016. Εδώ θέλει προσοχή γιατί όλα αυτά τα μπρος πίσω έχουν κάνει κακό στην επικοινωνία, οι λογιστές δεν ξέρουν τι να πιστέψουν και περιμένουν μια μόνιμη παράταση. Η αναξιοπιστία αυτή πρέπει να σταματήσει και όχι με άσχημο τρόπο (πρόστιμα) που δεν μπορούν να επιβαρυνθούν οι επιχειρήσεις πλέον.
3. Υλοποίηση για έλεγχο
Εδώ θα πρέπει το κράτος να κάνει 3 πράγματα.
α)Τη διασύνδεση των λιανικών συναλλαγών (για την απόκρυψη εσόδων)
β)ΜΥΦ μόνο τα τιμολόγια για την εμπορική διαδικασία ανά τρίμηνο (τα άλλα πάνε έτσι κ αλλιώς). Αυτό θα βοηθήσει και τη διασταύρωση αλλά και τον έλεγχο των λογιστικών γραφείων ότι έδωσαν σωστά δεδομένα. Τώρα με το 3α γλυτώνει ο λογιστής τις λιανικές ως έξοδα κάτι που δεν έχει και νόημα εφ όσον γίνεται σε αυτά αναμόρφωση.
Να μειωθεί το ποσό στις συναλλαγές μέσω τραπέζης για τα τιμολόγια. Από 1€. Εδώ θα βοηθήσει στη διασταύρωση. Επίσης μπορεί με ένα μικρό πλαφόν στις τράπεζες να εξοφλούνται τα τιμολόγια και να καταργήσει τις επιταγές σιγά σιγά, ο όγκος ήδη είναι χαμηλός.
γ)Λοταρία και πιστωτικές
Αυτό είναι μέτρο σοβαρό που θα βοηθήσει στη μη έκδοση λιανικών.
δ)Τουρίστες και φοιτητές ως ελεγκτές, αυτό θα βοηθήσει μόνο σε φασαρίες (δες τα Ματ στην ΥΔΡΑ), φαντάσου τι θα γίνει με την αντιμετώπιση των επιχειρηματιών ώς προς τους τουρίστες «δοσίλογους» . Αυτή τη δουλειά θα πρέπει κάποιος να τη γνωρίζει για να τη κάνει, αλλά όχι όπως σήμερα που πάει κλιμάκιο στην Μύκονο και το ξέρουν πριν πατήσουν το πόδι στο λιμάνι.

Σπυρόπουλος Νικόλαος
Tax and Development Evangelist
Accounting Software Evangelism

Ακολουθεί το άρθρο του ΕΕΑ

άρθρο ΕΕΑ

«Υποχρεωτική διασύνδεση όλων των επαγγελματιών με την ΓΓΠΣ
Την πρόθεση του να διασυνδεθούν μέσα στους επόμενους 5 μήνες με την ΓΓΠΣ 300.000 ταμειακές μηχανές εμπορικών επιχειρήσεων και καταστημάτων εστίασης καθώς και 200.000 επαγγελματιών γνωστοποίησε το Υπουργείο Οικονομικών
Σε συνέντευξη του ο υπουργός οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης δήλωσε ότι η διασύνδεση είναι εφικτή με τις υποδομές έτοιμες ,με ένα απλό σήμα κινητής τηλεφωνίας
Όπως σημειώνουν οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων υπολογιστικών συστημάτων οι υποδομές είναι έτοιμες με τον κεντρικό server να μπορεί να υποδεχθεί τα φορολογικά στοιχεία απο 800.000 ΑΦΜ
Μοναδική προϋπόθεση η απλή διασύνδεση με την κινητή ή σταθερή τηλεφωνία Πιλοτικά το συγκεκριμένο σύστημα έχει υποδεχθεί 2.8 εκ.ρια τιμολόγια απο τα μέσα του 2014
Οι ταμιακές μηχανές από τις αρχές του περασμένου έτους έχουν όλες μηχανισμό διασύνδεσης με το κεντρικό σύστημα της ΓΓΠΣ»

Ανακοίνωση 5/11/2013 ΓΓΠΣ
Έναρξη πιλοτικής λειτουργίας πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης ψηφιακών παραστατικών με ηλεκτρονική σήμανση (ΕΑΦΔΣΣ)
[05.11.2013]
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ανακοινώνεται η έναρξη πιλοτικής λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος διαχείρισης των αποστελλόμενων αρχείων των ΕΑΦΔΣΣ, στις ψηφιακές υποδομές της ΓΓΠΣ.

Η πρώτη φάση του συστήματος περιλαμβάνει την υπηρεσία υποδοχής των δεδομένων των μηχανογραφικά εκδιδόμενων φορολογικών στοιχείων, τα οποία περιέχονται στα e.txt αρχεία που βάσει της ΠΟΛ.1221/13.12.2012 δημιουργούν οι ΕΑΦΔΣΣ, και το οποίο αποτυπώνεται για κάθε παραστατικό στο αποδιδόμενο αρχείο s.txt, προς το σύστημα υποδοχής της ΓΓΠΣ.

Η λειτουργία της πρώτης φάσης θα ξεκινήσει πιλοτικά από τη Τρίτη 5/11/2013.

Οι επιτηδευματίες που εκδίδουν τα φορολογικά τους στοιχεία μηχανογραφικά κάνοντας χρήση ΕΑΦΔΣΣ, μπορούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο σύστημα με χρήση των στοιχείων πιστοποίησης (όνομα χρήστη και κωδικός πρόσβασης) TAXISNET.

Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα, μπορούν να δηλώσουν την πρόθεση τους στο email: invoicing@gsis.gr

Κατά την πρώτη φάση, το σύστημα θα υποδέχεται τα αποστελλόμενα από το Λογισμικό Υποστήριξης των ΕΑΦΔΣΣ αρχεία s.txt, κρυπτογραφημένα με πρωτόκολλο AES 256.

Τα υποδεχόμενα αυτά αρχεία, που περιλαμβάνουν αναλυτικά ανά παραστατικό αρχεία e.txt :

- Αποκρυπτογραφούνται,

- Ταυτοποιούνται ως προς την γνησιότητα των ΕΑΦΔΣΣ, από το μητρώο δηλωθέντων ΕΑΦΔΣΣ του TaxisNet,

- Ελέγχονται ως προς την ορθότητα των αποστελλόμενων αρχείων,

- Αποθηκεύονται σε βάση δεδομένων της ΓΓΠΣ και

- Τέλος επιβεβαιώνεται ο αποστολέας για την ορθή παραλαβή των αρχείων.

Η δεύτερη φάση του συστήματος θα περιλαμβάνει εσωτερικές διεργασίες επεξεργασίας, ελέγχων και διασταυρώσεων από τη ΓΓΔΕ.

Η λειτουργία της δεύτερης φάσης θα ξεκινήσει πιλοτικά, κατά προσέγγιση σε τρείς εβδομάδες.

Στην τρίτη φάση ολοκλήρωσης του συστήματος, θα περιλαμβάνεται η υπηρεσία υποδοχής και επεξεργασίας των αποστελλόμενων δεδομένων των παραστατικών Φορολογικών Ταμειακών Μηχανών.

Επισημαίνεται ότι το παραπάνω σύστημα, ως νέα υπηρεσία, διατίθεται αρχικά για πιλοτική χρήση στους επιτηδευματίες, έτσι ώστε:

- Να αναβαθμίσουν έγκαιρα τα μηχανογραφικά τους συστήματα,

- Να ελέγξουν την δυνατότητα αποστολής των s.txt αρχείων προς τη ΓΓΠΣ και

- Να επιβεβαιώσουν την ορθότητα των αποστελλόμενων δεδομένων των φορολογικών τους στοιχείων.

Με βάση τα παραπάνω θα ενισχυθεί η ηλεκτρονική υπηρεσία υποδοχής στοιχείων με σημεία αναφοράς προβλημάτων, οπότε:

- Θα αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα αποστολής στοιχείων, καθώς και ορθότητας του περιεχομένου τους (πχ ορθότητα / υπαρκτότητα / ενεργός ΑΦΜ).

- Θα προδιαγραφούν έγκαιρα (πριν την εφαρμογή του στις 1/1/14) διαδικασίες επίλυσης των προβλημάτων αυτών, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη παραγωγική λειτουργία των μηχανισμών που συμμετέχουν στην αποστολή στοιχείων, από την πλευρά των επιτηδευματιών.

- Θα αυτοματοποιηθεί η αποστολή δεδομένων, τόσο από μηχανισμούς όσο και από λογισμικό διεπαφής ΕΑΦΔΣΣ που αποτελεί μέρος λειτουργιών των ERP.

- Θα γίνει διαχείριση ειδικών περιπτώσεων, όπως τα χειρόγραφα παραστατικά.

- Θα διαρθρωθεί ικανή ομάδα υποστήριξης (helpdesk συστήματος υποβολής) μέσα στο ήδη υπάρχον Κέντρο Εξυπηρέτησης Συναλλασσομένων.

φοροδιαφυγη και i-spirit ηλεκτρονικη τιμολογηση και εμπορικη διαχειριση