Όσον αφορά τις Διευκρινήσεις που έδωσε ο κος Θεoχάρης για τη <<Διασύνδεση των πωλήσεων >> με τη Γενική Γραμματεία στις αρχές του 2014 θα ισχύσουν τα παρακάτω :

Η υποβολή των καταστάσεων θα γίνεται για τα έσοδα μέχρι την 15η του επόμενου μήνα.
Για τα έξοδα η προθεσμία υποβολής θα οριστεί μέχρι την υποβολή της εκάστοτε περιοδικής ΦΠΑ. Κάθε έξοδο θα μπορεί να υποβληθεί με μια εγγραφή ανά ΑΦΜ
Το πρώτο τρίμηνο του 2014 θα αντιμετωπιστεί ελαστικά ως περίοδος προσαρμογής.
Οι χονδρικές συναλλαγές θα αποστέλλονται συγκεντρωτικά με τη μηνιαία συγκεντρωτική ανά ΑΦΜ και ανά μήνα.
Τα έξοδα που λαμβάνουν οι εταιρίες και έχουν εκδοθεί σε όνομα τρίτου θα συμπεριλαμβάνονται συγκεντρωτικά ανά μήνα ή ανά τρίμηνο σε μία εγγραφή δαπανών, χωρίς αντισυμβαλλόμενο.
Διορθώσεις στις καταστάσεις θα γίνονται μέχρι το τέλος του Οικονομικού έτους, όσον αφορά όμως το σκέλος των εσόδων θα υπάρχει πρόστιμο για την εκπρόθεσμη διόρθωση ή προσθήκη, καθώς θα πρέπει να συμβαδίζουν τα δεδομένα με την περιοδική ΦΠΑ.

Όπως είχε επισημάνει και στην συνέντευξή του στο Taxheaven ο κος Θεοχάρης η κάθε επιχείρηση θα μπορεί να επιλέξει τον τρόπο που θα στέλνει τα στοιχεία.

Οι δυνατότητες θα είναι :

1. Μέσω του μηχανισμού σήμανσης τα στοιχεία μπορούν να αποσταλούν (αν δεν έχει τη δυνατότητα μπορεί να αναβαθμιστεί).

Πλεονεκτήματα

Είναι η πιο ασφαλής μέθοδος.
H επιχείρηση γνωρίζει ότι είναι δικό της το παραστατικό που έχει εκδώσει και διασφαλίζει να μην πέσει θύμα απάτης.
Τί γίνεται στη περίπτωση που έχει η επιχείρηση σας έχει εκδώσει Π.Χ τιμολόγια 5 * 300 ευρώ και ο λήπτης έχει υποβάλει δήλωση στη ΓΓΠΣ 20 * 300 ευρώ ? Πώς θα διευκρινίσετε ότι η επιχείρησή σας δεν κρύβει πωλήσεις (1*) ?
Χαμηλό κόστος του φορολογικού μηχανισμού αντί να δαπανά χρήματα για ψηφιακές υπογραφές .( εάν ήδη δεν το έχετε κάνει καθώς επίσης ότι είναι υποχρεωτικό σε περίπτωση λιανικών πωλήσεων).
Ασφαλής αποστολή στη γενική γραμματεία όλων των παραστατικών που έχει εκδώσει.
Γλυτώνει την επιχείρησή σας από τυχών πρόστιμα που θα προκύψουν με τη λάθος αποστολή των στοιχείων.

Μειονεκτήματα

Το κόστος του φορολογικού μηχανισμού *
*( Προσοχή στις λιανικές πωλήσεις είναι υποχρεωτικός )

2. Μέσω του λογισμικού του λογιστηρίου που διαθέτει η κάθε επιχείρηση.

Πλεονεκτήματα

Γλιτώνουμε το κόστος του φορολογικού μηχανισμού.

Μειονεκτήματα
Η μη διασφάλιση ότι είναι δικό μας το παραστατικό και μπορεί να πέσει η επιχείρησή σας θύμα απάτης , βλέπε (1*).
Σοβαρό το ενδεχόμενο λάθους καταχώρησης της μηνιαίας κατάστασης από χειριστικό ή κακόβουλο λάθος .
Μη συμφωνία με έγκυρο αρχείο ( βλέπε 1 ).

3. Για όσους δεν διαθέτουν τίποτε από τα παραπάνω, μέσω της ειδικής πλατφόρμας που θα ανοίξει στην οποία μπορεί να υποβάλλονται οι σχετικές καταστάσεις.

Πλεονεκτήματα

Δεν υπάρχει κόστος για λογισμικό ούτε για φορολογικό μηχανισμό ( χειρόγραφο σύστημα ).
Μειονεκτήματα

Δεν είναι εύκολος ο έλεγχος και μεγάλο ποσοστό για λάθος αποστολής δεδομένων ( ειδικότερα άν υπάρχει όγκος παραστατικών) .
Η μη διασφάλιση ότι είναι δικό μας το παραστατικό και μπορεί να πέσει η επιχείρησή θύμα απάτης από συναλλασσόμενο που έχει εκδώσει πλαστά παραστατικά με την επωνυμία σας, βλέπε (1*) ..

4. Μέσω των εταιριών παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών τιμολογίων

Πλεονεκτήματα

Η μη τήρηση φυσικού αρχείου
Η ορθή αποστολή και η διασφάλιση των συναλλαγών.

Μειονεκτήματα

Το επιπλέον κόστος ανά παραστατικό για την έκδοση και την αποθήκευσή του.
Θα πρέπει ουσιαστικά να υπάρχει και εμπορικό λογισμικό πρόγραμμα στην επιχείρηση ώστε να διασφαλίζει τις συναλλαγές μεταξύ των επιτηδευματιών .
(e.d.i)
να διασυνδέεται με τον πάροχο ώστε να υπάρχει σωστή διαχείριση στα αποθέματα της επιχείρησης
στα υπόλοιπα πελατών – προμηθευτών καθώς και στις λογιστικές εγγραφές συμφωνίας
στο cash flow .

Πράγματι είναι σημαντικό να δίνουμε σωστά δεδομένα στη ΓΓΠΣ .

Με το τρόπο αυτό :
το κράτος διασφαλίζει τα έσοδά του.
Διασταυρώνει τις περιοδικές - συγκεντρωτικές δηλώσεις Φ.Π.Α καθώς και το φόρο εισοδήματος.
Επίσης διακρίνει του μπαταχτσήδες και τους απομονώνει έτσι με αυτό το τρόπο δημιουργείται η ανάπτυξη στις σοβαρές επιχειρήσεις.